Ópusztaszeri „Aranyos nap” | 2019-06-04

Ópusztaszeri „Aranyos nap”

A Mohács-Aranyosgyéres Baráti Kör a „születésnapját” immár 6. alkalommal egy egynapos kirándulással ünnepli, melyet „Aranyos nap”-nak neveztünk el. Köri tagjaink egyike, Tigelmann Csaba (Kalandozó Magyarok Kft.) ezeken az utazásokon a gépkocsivezető, aki a buszát ingyen bocsátja rendelkezésünkre. Idén a tagság úgy döntött, hogy Ópusztaszerre látogassunk el. Május 26-án reggel 8 órakor indult el a baráti kör 21 tagja a Széchenyi térről, így mindenkinek alkalma nyílt előtte leadni a szavazatát a választásokon.

Már 11 óra előtt megérkeztünk Ópusztaszerre, a Nemzeti Történeti Emlékparkba, majd a belépő megváltása után első utunk a látogatóközpontba vezetett, ahol megnéztük a „Szarmaták: mítosz és valóság” című kiállítást. A gátőrháznál megtekinthettünk egy látványos bemutatót egy interaktív terepasztalon az 1879-es nagy, Tiszai árvízről, aztán a ház további részeiben gyönyörködtünk a korabeli ruházatban, bútorzatban, valamint a használati eszközökben. Ezt követően a fő látványosságot, a Feszty-körképet csodálhattuk meg. Monumentális, mégis minden részlete aprólékosan megfestett, mindezt pedig a tereptárgyak emelték ki, mintegy a vászon meghosszabbításaként. Körbejárva ráadásul minden körcikknél a cselekménynek megfelelő hanghatások váltogatták egymást. Aki először járt ott, annak biztosan meghatározó élmény volt.
A kiadós ebéd (amit a Szeri Csárdában költöttünk el) után szedni kellett a lábunkat, hogy időre visszaérjünk az „oskolába”. Ez ugyan nem sikerült, de elnéző volt a tanító úr. Miután – nagy nehezen – beültünk az iskolapadokba, egy 1926-os tanórán találtuk magunkat. Nagyon hangulatos volt, többek között kikérdezéssel, sarokba állítással és körmössel. Jegyzeteinket palatáblára írhattuk palavessző segítségével. Az óra végén a tanító úr válaszolt a régi idők iskolájával kapcsolatos kérdéseinkre.
Végezetül a skanzen épületeit néztük meg. A teljesség igénye nélkül: szatócsbolt, pékség, szegedi, valamint szentesi tanya, tanyai olvasókör, posta, tűzoltóság stb. Megtekintettük a szélmalmot, majd rengeteg élménnyel gazdagabban indultunk haza. Hazafelé a buszon az emlékparkban látottakat beszéltük meg és már a következő évi Aranyos nap-ot is elkezdtük tervezni, bízva abban, hogy legalább olyan szép és tartalmas napot tudunk eltölteni, mint ez volt.

Pap János

a Mohács-Aranyosgyéres Baráti Kör titkára

2019-08-24 - 2019-11-16
13 meccs vár ősszel futballistáinkra (bajnoki menetrend)
2019-09-06 - 2019-10-15
Helytörténeti kiállításon az Újváros
2019-09-10 - 2019-12-17
Újra indul a könyvtárban a Ringató
2019-09-13 - 2019-10-15
Gyönyörű tűzzománcok a falakon
2019-09-18 - 2019-11-23
„Mindig nyíló virágok” – A házasság szentsége a főkötőkön keresztül a népművészetben
2019-09-19 - 2019-09-19
„…lélek vagyok, élni szeretnék!” (Radnóti-est)
2019-09-20 - 2019-09-20
Ismét toborzót hirdet a Zora!
2019-09-22 - 2019-09-22
Gálaműsorral ünnepel német önkormányzatunk
2019-10-17 - 2020-03-19
Előadások ősztől: már vásárolható színházbérlet!